Ogólnopolska kampania „Dzieciństwo bez Przemocy”
Organizatorami wydarzenia są Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę” oraz Krajowa Koalicja na rzecz Ochrony Dzieci. Planowane są ogólnopolskie i lokalne działania edukacyjne oraz medialne, które trwać będą od 8 października do 19 listopada 2024 r. Kampania koncentruje się na:
– uwrażliwieniu społeczeństwa na problem krzywdzenia dzieci w Polsce;
– wspieraniu ludzi w reagowaniu na przemoc wobec dzieci;
– promowaniu idei uważnego rodzicielstwa;
– promocji systemowych rozwiązań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
https://fdds.pl/dziecinstwo-bez-przemocy.html
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowa Koalicja na Rzecz Ochrony Dzieci rozpoczęła kampanię Dzieciństwo bez Przemocy, której celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Uroczysta inauguracja kampanii odbyła się 8 października w Sejmie RP.
Jedna trzecia Polek i Polaków dopuszcza stosowanie kar fizycznych wobec dzieci, a aż 80 proc. z nas akceptuje krzyczenie jako metodę dyscyplinującą. Wyniki najnowszego badania "Barometr postaw wobec krzywdzenia dzieci" przeprowadzonego przez Ipsos Polska i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, pokazują, że przyzwolenie na przemoc wobec dzieci ciągle jest w Polsce wysokie. Są jednak też optymistyczne wyniki – wysoka świadomość społeczna szkodliwości takich działań.
Kampania Dzieciństwo bez Przemocy jest wyrazem sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci. Ma na celu uwrażliwianie na problem i promowanie systemowych rozwiązań sprzyjających dobremu dzieciństwu. W ramach akcji prowadzona jest ogólnopolska kampania medialna, w całym kraju organizowane są wydarzenia edukacyjne adresowane do dzieci, rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi.
Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka. Honorowym patronatem objęli akcję: Marszałek Sejmu RP, Szymon Hołownia, Marszałek Senatu RP – Małgorzata Kidawa-Błońska oraz Ministra ds. Równości – Katarzyna Kotula. Inicjatywę wspierają setki organizacji, instytucji i firm, a także ambasadorki i ambasadorzy, którzy będą promować jej cele w mediach społecznościowych. Dodatkowo swój aktywny udział w kampanii potwierdził Episkopat Polski, planując między innymi wysłanie listu pasterskiego do wszystkich wiernych.